maanantai 18. elokuuta 2014

Käsityöt jatkuu taas

Tänään on jostain syystä iskenyt hirmunen neulontainspis.
Koko kesänä en ole saanut aikaiseksi oikeastaan yhtään mitään, nuo veljen tyttöystävälle menevät sukat ovat olleet tekeillä aivan liian kauan (mutta nyt vihdoin alkavat olla valmiit..).
Niin varmaan voisi sanoa, että tällainen kesätauko tässä on ollut. Vaan eipä voisi inspiraatio iskeä yhtään parempaan saumaan kuin loppukesään, vai?


Kunhan nuo saan valmiiksi, voin taas alkaa värkkäillä ihan vain omaksi iloksi. Suunnitelmissa olisi mm. jokin kaulurin tapainen talvipakkasia ajatellen, villasukat virkkauksilla höystettynä.. Ai niin ja hitto, mun piti kokeilla tehdä jotain ensi kuussa syntyvälle veljenpojalleni. Haukkaan varmaan liian suuren palan, jos yritän tehdä jonkin amigurumin, nallen vaikka? Mun alkeellisilla virkkaustaidoilla saattaa se projekti kusta heti alkumetreillä, mutta yrittänyttä ei laiteta, vanha viidakon sananlasku.

.

6 kommenttia:

  1. Mä en ole koskenut käsitöihin yläasteen jälkeen (minkäköhän takia,hmm.. en muistaakseni ollut mikään luonnolahjakkuus..) Nyt sitten kesällä päätin että kuuluiskohan hyvän vaimon ominaisuuksiin opetella edes virkkaamaan. No oon nyt sitten väsännyt puolitoista patalappua ontelokuteesta :p voit vaan kuvitella miten hienoja ne on! Ja mitäänhän en niillä edes tee. Kateellisena katoin sun kissavillasukkia. Teetkö niitä myyntiin asti? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No arvaappa mitä, itekin olin ihan peukalo keskellä kämmentä koulun käsityötunneilla, ne pakolliset sukat ja lapaset tuli tehtyä mutta jälki oli karmeaa ja siihen se jäi, virkkaamaan en IKINÄ koulussa oppinut ketjua enempää. Ja kässänumero oli aina joko 7 tai 8 :P Niin voi kyllä sanoa, että kaikki on opittu ihan ite omasta innostuksesta itseopiskeluna vasta ammattikoulun aikaan.

      En oo koskaan tehny mitään myyntiin, parista syystä: a) oon aika hidas tekemään, b) en osaa yhtään hinnoitella :P
      Oishan se kiva jos tekis tyyliin sukat yhessä illassa tai kahdessa (kyllä, jotku tekee!), mutta ei oo nopeudella meikäläistä siunattu ;)

      Poista
    2. Heh, ehkä mulla on siis toivoa... tosin mun innostus on yleensä melkoisen lyhytaikaista :p

      Jokatapauksessa jos sieltä joskus löytyy ylimääräiset, kodittomat kisusukat, niin mulle saa tarjota ;)

      Poista
  2. Meillä ei voi harkitakaan kutomista tai virkkaamista. Viimeksi kun yritin kutoa, purivat kissat muutaman minuutin aikana langan poikki niiiiiiin monta kertaa. Siitä ei vaan tuu mitään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, tykkäävätkö muuten villan mausta? Jostain luin kerran että eräs kissa on hulluna villasukkiin, pureskelee kaikki ulottuvilla olevat käyttökelvottomiksi.
      Meillä antavat kyllä yleensä neuloa ihan rauhassa. Minni AINA makaa mun sylissä kun neulon sohvannurkassa, ja vain muutaman kerran on käynyt niin että havahdun siihen kun se on imeskellyt pitkän matkan lankaa suuhunsa, mää sitten hädissäni sitä vedän sieltä kurkusta ettei ehdi niellä mahaan asti.. No ne langanpätkät on kyllä olleet sitten käyttökelvottomia ihan vain kun ovat niin märkiä :P

      Poista